b2b Freezerburns gregory ng

B2B på You Tube

B2B Videor på You Tube? Hur skall man göra för att få bästa genomslag och undvika misstag med sina videofilmer på You Tube. På sajten om B2B Social Media Strategi  finns det några användbara tips och råd hur man kan göra för att nå ut med sina filmer företag mot företag.  Följ gärna Gregory NG som är marknadschef CMO på Brooks Bell som har funnits på You Tube med sin kanal om djupfryst mat sedan 2008. Han menar att You Tubare gillar ärlighet, interaktivitet och äkta känslor och inte varumärkesmarknadsföring och köpta inlägg.

 

De 2 vanligaste felen ett företag gör på med sina b2b-video på sina You Tube kanal: 1) Lägg alla reklamfilmer på You Tube och hoppas de blir virala. Men det skapar inte följare på kanalen utan kanske på sin höjd många tittare på en video men utan att tittaren blir följare. Detta skapar inget mervärde för kanalen. 2) Säljavdelningen äger kanalen med sina instruktionsfilmer och videobroschyrer vilket inte skapar interaktivitet med följare samt inte är speciellt underhållande eller användbart.

Publicering via You Tube av utbildningsfilm

Hur blir man lika framgångsrik med sina B2B-videor som de indviduella videobloggarna då? Några tips är att interagera med följarna och se till att ha ett intressant och underhållande innehåll. Ju mer nichad desto bättre. Det finns alltid väldigt många på You Tube som gillar just ditt innehåll även inom B2B. Ta fram framgångsrika exempel, intervjua kunder och partners om hur de har fått nytta och hjälp av dina produkter och tjänster. Potentiella köpare får då mer information och kan ta ett köpbeslut med hjälp av detta innehåll. Samtidigt visar du upp ett mervärde med ditt företags tjänster och produkter.

Pewdiepie på you tube

Conny TryggB2B på You Tube

Lämna en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.