Första hjälpen skadad pojek

Kreativa underhållande utbildningsfilmer

Gör kreativa utbildningsfilmer

Att sticka ut och vara göra kreativa utbildningsfilmer är avgörande i dagens mediebrus. Det tog vi på filmproduktionsbolaget Mediaeffekt fasta på när vi producerade två filmer åt vår uppdragsgivare Kunskapsmedia och Solfilm. Filmerna är avsedda att utbilda elever  skolor och där för högstadiet. Denna målgrupp är extremt utsatt för mediebruset. Hur når vi dem tänkte vi? Ja vi försöker fånga upp dem där de tittar och är. Och vi resonerade som så att ungdomar hänger mycket på sociala medier och många följer sina favoriter på bloggar och på You Tube där de följer vissa You Tuber beroende på vilket intresse de har.

Demokrati Rösta Val Sverige

Riksdagen i Sverige

Därför ville vi skapa två programledare som är och agerar som You Tuber gör. Sagt och gjort vi uppfann de unga programledarna Sharre och Tobbe.  En film om:  Varför man skall rösta i svenska valet. Inte så sexigt ämne kanske men filmen blev mycket underhållande. Läs mer och se trailer för filmen här: http://www.kunskapsmedia.se/varfor-ska-du-rosta.html

Sedan gjorde vi en film om Första Hjälpen som är ett viktigt ämne för ungdomar och speciellt unga killar som är överrepresenterade när det gäller  skadefrekvensen. Läs mer och se trailer för filmen här:  http://www.kunskapsmedia.se/forsta-hjalpen.html

Första Hjälpen Olycka

Olycka som kräver första hjälp insats

Filmerna är på ca 12 minuter var och det kommer även att finnas en kortvariant på ca 5 minuter.

Kreativa utbildningsfilmer sticker ut i mediabruset och är mer underhållande än ”vanliga” utbildningsfilmer. Återstår att se hur mycket de säljer för och att det blir fler filmer i samma anda.

Conny TryggKreativa underhållande utbildningsfilmer

Lämna en kommentar